温暖坚定

There For You - Leonard Cohen

存档灵魂:

There for you
为你存在


【歌词】


 

When it all went down
当一切都过去
And the pain came through
痛苦已成往事 
I get it now
我现在明白了
I was there for you
我是为你存在
Don't ask me how
不要问我为何
I know it's true
我知道这才是真
I get it now
我现在明白了
I was there for you
我是为你存在

I make my plans,Like I always do
我一如既往, 做着我的打算
But when I look back
但当我回眸过往
I was there for you
我是为你在存在
I walk the streets , Like I usually do
我走在街头, 如往常一般
And I freeze with fear
恐慌让我不寒而栗
But I'm there for you
但我是为你在存在

I see my life, In full review
回顾我的生命历程
It was never me
从未曾有我在
It was always you
只是为你存在
You sent me here
我就是为你来
You sent me there
我就是为你来
Breaking things
开裂的事物
I can't repair
我无法修复
Making objects, Out of thoughts
再造崭新, 让思想 
Making more, By thinking not
脱颖而出, 但思念
Eating food
让我吃不下食物
And drinking wine
让我喝不下美酒
A body that I thought was mine,Dressed as Arab, Dressed as Jew
把我以为是我自己的那身体, 装扮成阿拉伯人, 装扮成犹太人
OH, mask of iron
哦, 伪装坚强
I was there for you
我是为你在存在

Moods of glory
积极的情绪
Moods so foul
糟糕的情绪
The world comes through, A bloody towel
这残酷的世界
And death is old
死亡是旧事
But it's always new
但它却总是光鲜
I freeze with fear
我不寒而栗
And I'm there for you
而我是为你
I see it clear
我清楚的看到
I always knew
我一直都知道
It was never me
不是为我
I was there for you
我是为你在存在
I was there for you
我是为你在存在

My darling one
我亲爱的人儿
And by your law, It all was done
你是左右我一切至上律法

 

评论
热度(24)

© lemmon | Powered by LOFTER